субота, 17. децембар 2016.

Moj izbor: Stihovi




"Telo ti je u filigranu ljuska 
Kroz koju blista krotka duša tvoja, 
Iz očiju ti bistrih blagost pljuska, 
Vrlinama ti već ne znam ni broja; 
Al' znam: za dušu tamnica je uska 
Ta prekrasna u filigranu ljuska."
Milan Rakić

"Jest, duša je moja ko kutije stare 
Što u svetom hramu na dovratku stoje, 
Gde prolaznik svaki spušta skromne dare 
Za smirene svece i za bližnje svoje."
Milan Rakić

"Ja ne mećem na te đinđuve sa trakom, 
Nego žute ruže u te kose duge: 
Budi odveć lepa da se sviđaš svakom, 
Odveć gorda da bi živela za druge.
Budi odveć tužna sa sopstvenih jada 
Da bi išla ikad da tešiš ko strada."
Milan Rakić

"..Sanjam jednu dobrotu bez granica
kojom bih hteo da nekog obaspem.
kojom bih hteo da me neko obaspe.
Sanjam, a sam sam."
Ivo Andrić

“Ne ruši sve mostove, možda ćeš se vratiti.
Ostavi bar jedan most izmedju srca I mene.
 U samoći je lakše neshvaćeno shvatiti,
mogle bi te nazad nagnati uspomene.”
Ivo Andrić

“Sanjam jednu dobrotu bez granica
kojom bih hteo da nekog obaspem,
kojom bih hteo da me neko obaspe.
Sanjam, a sam sam.”
Ivo Andrić

"...Čujem u dnu duše glas nekakav setno,
ko glas u dubini noći. To je samo
jedna mutna želja prošla neosetno,
ko bi znao za čim, ko bi znao kamo..." 
J. Dučić

Okićenu lozom i cvećem od maka,
Sreo sam je jednom, jednog vrelog dneva.
Na pučini magla providna i laka,
 vrućome žitu prepelica peva.
J. Dučić

Visoko u granju mirno gore zvezde,
I široka pesma mora u tišini
Čuje se oko nas; i ti glasi jezde
Kô da rosa pada u srebrnoj tmini.
J. Dučić

„Budim je, zbog sunca koje
 objašnjava sebe biljkama, 
zbog neba razapetog između prstiju. 
Budim je zbog reči koje peku grlo...”
Branko Miljković

"Svi puze il lete, 
al malo ko brodi,
gordijim morem
opasnoj slobodi.."
Branko Miljković

"Ponoć je. 
Ležim, 
a sve mislim na te.
U tvojoj bašti ja te videh juče,
Gdje bereš krupne,
raspukle granate."
Aleksa Šantić

"Pašću, umreću, duša mi gore,
Rastopiće me do bele zore
Ko grudu snega vrelo sunčanje —
O, lakše, lakše kroz gusto granje!"
Djura Jakšić

"Kad bi moma zvezda bila,
nikad ne bi duša moja
bela danka zaželila."
Djura Jakšić

"Ćutite, ćut'te! S perom u ruci
Steko sam sebi u rodu glas,
S krvavom sabljom na bojnoj muci
Bolji sam bio — bolji od vas."
Djura Jakšić

"Svojim dahom ti si svijet jezgroviti
kamo će se sloge boja sliti.
Ja ću tebi vijence viti,
draganjima oviti,
i tada će opet biti
u potpunoj kiti
cjeloviti
- Cjelov i Ti."
Tin Ujević

" I kad spustim vjeđu, kičmom slasti prodju,
sutradan ću biti svjež i žedan, ješan,
i u tvojem oku, Zemljo, nisam smiješan.
Tin Ujević

"Tiho, o tiho govori m jesen;
šuštanjem lišća i šapatom kiše.
A i zima srcu govori još tiše,
I kada sniježi, a spušta se tama,
u pahuljama tišina je sama."
Dobriša Cesarić

" I ništa više nemam da kažem kome,
i što bih čuti mogla za mene nije.
Čini mi se da sam školjka 
nad kojom se talasi lome,
da sam njiva iznad koje vetar vije..."
Desanka Maksimović

Moj svet se sastoji od misli mutnih,
od srca pometenoga,
od onoga što u bolu dokučim,
moj svet se sastoji od nedorečenoga.
D.Maksimović

''Spava li noć to,
spava li savest,
budućnost spava li,
ili spavaju samo snovi,
koje smo sanjali."
Mira Alečković

"Ima jedan vetar koji kosu ne rastura
I grane ne povija,
Nego, samo tako, dođe odnekuda
I u nama jednu misao pokrene
I zašumi, meko:
Da postoji nešto od nas sasvim daleko."
Stevan Raičković

"More, pusta oranico 

na kojoj ne cvate bosiljak ni dunja,
more s mirisom joda i nagrizanjem soli,
veličajna sliko prirode, 
na tvoje dno spuštam svoje boli
kao riznicu koju nikad neće izvaditi 
iz skrovišta bisera.."
Stevan Raičković

"Kad noću dišeš, ja u polutami 
Osećam kako tišina svetluca, 
Dok slušam kako pored uzglavlja mi 
Na slepom oku tvoje bilo kuca.." 
Ivan V.Lalić

Ti si još dete,o nasmejana.
I tako puna ptičijih šala.
Igračku grla si mi dala.
I šljive oka mokre od grana.
Oskar Davičo

"Rekao sam ti cvet jedan lak ispuniće tvoje misli.
Sve osmehe koji su od bola svisli
sačuvaće zrak negde u daljini."
Crnjanski

"Kuda putuju svetovi ovi? kuda hitaju?
Kakav je poso njin? znadu li za se što?
Koja ih sila po toj pučini zavitla tako?
Najteže znati to; najlakše reći Bog.
Prašina to je, bačena svuda po nekom redu,
Sunce i zvezde te, trunke su praha tog."
Dositej Obradović

"Oh, kako je sivo, tamno.
Ko da nije danak svano;
A nebo je tako mutno
Kao oko isplakano."
J.J.Zmaj 

"Gde je bola, gde je jada — pesma blaži;
gde se klone, gde se pada — pesma snazi.
Gde utehe nema druge — pesma stiže;
a gde sumnja sve obara — pesma diže.
Jer u pesmi mržnje nema — ljubav vlada;
u pesmi je cvetak — vera; melem — nada."
Jovan Jovanović Zmaj

"Oči su ti danas pune tople tajne,
i poljubac ima u pogledu svakom;
i ima u glasu tužnom, nejednakom,
obećanje sreće nove i beskrajne."
Jovan Dučić

"Na onome bregu što je nad životom,
tražio sam mesto gde stanuje sreće,
i išao dugo okružen lepotom
iz predela snova u predele cveća."
Vladislav Petković Dis

Zašto i ti, srce, ostarelo nisi, 
kad je snaga zašla u godine sede,
kad znaci mladosti gube se i blede? 
Zašto i ti, srce, ostarelo nisi!
Vladislav Petković Dis

"Celoga je dana sneg lagano pado
kao s voćki cvet.
O, kako večeras, o, kako bih rado
dletela nekud daleko u svet.."
Desanka Maksimovic

"I tek kad oljuštiš omot, 
prestaje svaka čarolija,
jer više nema smisla

nijedna igra pogađanja.
Jer sve je u nama kad žmurimo,

a strano kad otvorimo oči.
I sve je naše dok želimo,

a tuđe kad se ostvari..." 
Mika 

"Zažmuri se na jedno oko, 
zaviri se u sebe u svaki ugao,
pogleda se da nema eksera, 
da nema lopova
da nema kukvaičijih jaja."
Vasko Popa

"Vrati me u blage dodire. Jedva čujno 
Talasanje tvoje dobrote svetom hodi. 
Iz jedne patnje, iz jednog bola,  
Tvoj lik se lista po mojoj tamnoj vodi."
Miodrag Tripković 

"Kupićeš snove kao bele češljeve 
po toploj jutarnjoj postelji,
ljubavlju ovom vetar lišće razvejava
onde gde moj nemir spava
čežnja je od labuda belja."
Rade Drainac

"Sada nosiš u ruci zastavu moje duše
Oko tebe lepršaju reči kao galebova krila.
A kad iz uvale vetrovi u morskim borovima 
zapevuše,
Da li ćeš mi nekad reći šta si snila.."
Rade Drainac

"Kao na vratu đerdani
niza kamenja studena
tako na pleća dani su
legli i pritisli."
Kosta Racin

"Ja sam svoju dušu u tvoj život pren’o,

I sve tvoje mane, grehe i vrline
Zavoleo tamnom strašću, draga ženo,
Strašću radi koje živi se i gine."
Sima Pandurović

"Kad se raskomada srce moje"
u hiljadu delova,
opazićeš, mila moja,
da svaki deo ljubi.
Kao hiljadu čitavih srdaca,
punih poljubaca. 
Hafiz

"Nešto je među nama bilo,
i nije bilo,
dogodilo se i zagubilo,
ne drhtim na sitne uspomene
i svežanj pisama privezan kanapčićem -
kako bi bilo bolje mašnicom.."
Vislava Šimborska

Život na licu mesta
predstava bez probe
telo bez mene
glava bez razmišljanja
ne znam ulogu koju igram
znam samo da je moja, 
nezamenljiva."
Vislava Šimborska

"Nasmejani, zagrljeni,
pokušavamo sklad da nađemo,
iako se kao dve kapi čiste vode
razlikujemo."
Vislava Šimborska

"Ko je sad sam,
ostaće sam da sluša romor kiše,
bdije, čita, duga pisma piše
i luta po alejama
gde dah jesenjeg vetra
suvo lišće njiše!"
R. M. Rilke

"Ostavljen na planinama srca.
Kamen pod rukama.
Jest', tu cveta ponešto,
iz neme litice cveta raspevan korov."
R.M. Rilke

"Тišina je sve što nas plaši,
u glasu - spasa je klica - 
al Tišina je beskonačno
a ono lišeno je lica."
Emili Dikinson

"Vreme je iskušenje tek
za bol nije ono lek, 
drugačije da se zbilo,
ni bola ne bi bilo."
Emili Dikinson

"Sumnja je brava, vera je ključ.
Mržnja je brava, ljubav je ključ.
Telo je brava, duša je ključ.
Neznanje je brava, svetlost je ključ.
Božije srce nema bravu,
ljudski um nema ključ."
Šri Činmoj

"Ne ponavljaj - ti nisi dušom prazan -
onaj izraz što je nekada kazan.
Ali, možda, poezija sama i jeste 

jedan citat prekrasan." 
Ana Ahmatova

"Noćas sam sama sred noćne jave –
bez sna i bez doma – duše sive.
Noćas imam sve ključeve i brave
od kapija ove prestonice divne!"
Marina Cvetajeva

„Izgubljeni dani mog života do sad,
Šta su bili, mogu l’ da ih vidim
Gde ulicom leže gde su pali?
Da li će biti klasje od žita,
Nekad posejano za hranu, zgaženo ?
Il’ zlatan novac bačen, al’ zadužen ?
Il’ mrlje krvi na nogama krivca?”
Dante Gabriel Rozeti 

"Četiri sata. Teški kao udar.
Caru - carevo, bogu - božije!
 A neko kao ja kuda bi, kuda?
 I šta se meni dati može?"
Majakovski

"Poći ću,
besciljno, do mila vraga.
Divlji,
izbezumljen,
očajan, jadan.
Ne treba
tako
moja draga,
rastanimo se odmah sada." 
Majakovski

"Da sam te krunisao 
zaboravićeš sutra, 
i to da mi duša strada od ljubavnih briga, 
a nemirnih dana karneval mutan 
prosuće stranice mojih knjiga."
Majakovski

"Kao što kažu, incident je rešen.
Ljubavna barka o stvarnost se zdrobi.
Mi smo prečistili,
i što da se dreše
uzajamne boli, uvrede i kobi."
Majakovski

"I ruke rađam onom što ruke nema, 
i srce sadim u stenu i čelik, 
ja ne mogu da s tugom ne dremam, 
kroz vazduh ne plivam, kroz vodu ne letim..." 

„…Ovde tišina kaže tišini:
Tišino, tiho, molim te tiše,
Samo čulo duše odškrini,
I slušaj tišinu kako tišinom diše…“

" O srećo moja, nestalna i slepa
ljubavi puna opojnoga jada,
ukloni jednom ta sećanja lepa
i te drage oči koje vidim sada."

“I ništa nam srca neće ganut,
duše bit će smirene posvema –
ko izgori, taj ne može planut,
ko ljubljaše, taj ljubavi nema.
Sergej Jesenjin 

"Đavo da ga nosi, mećava je prava,
u krov bele čavle ko da zakucava.
Nije meni teško - u sudbini čudno
za tvoje sam srce vezan uzaludno.
Sergej Jesenjin"

"Ja bih ostavio krčme javne,
ni stihove ne bih pisao, zanesen.
Samo bih ti ruke i kose tavne,
milovao svetom, nežno u jesen."
Sergej Jesenjin

"Umro je mesec,
Svitanje u oknu drema.
Ah,ti,noći!
Šta isprede,kao ala?
Pod cilindrom sam.
Nikoga sa mnom nema.
Sam sam,
i parčad ogledala."
Sergej Jesenjin
"Onaj koga volim
rekao mi je
da sam mu potrebna.
Zato se pazim
gledam kuda idem
i bojim se da bi me svaka kišna kap
mogla ubiti."
Bertolt Breht

"Iščezavaju lavirinti što ih vreme stvara. 
(Samo pustoš ostaje.) 
Iščezava srce, izvor želja. 
(Samo pustoš ostaje.)" 
F. G. Lorka

"Ti misliš da si sumnja
a nisi, nego razum,
ti si veliko sunce
što mi na glavu seda
kad sam siguran
u sebe sama."
Pol Elijar

".., udvostručih srce svoje,
da bi se volelo sve otvorih:
nestvarno i što je java;
dadoh joj njen razum,
njen oblik, njenu toplinu
i besmrtnu ulogu, njoj -
koja me obasjava."
Pol Elijar

".. uzabrati slast po slast
Izatkati vlat po vlat
Iskapiti vir po vir -
Svih suština zreli mir."
Stanislav Vinaver

"Ljubav te navije kao podmazan džepni sat."
Silvia Plat

"Videti u zrnu peska,
nebo u divljem cvatu,
držati beskraj na dlanu ruke
i večnost u jednom satu."
William Blake

"Vi umete da računate vreme.Ja ne umem. 
U početku, zato što sam osetila da sam ista; 
kasnije, zato što sam osetila da sam drugačija. 
Izmedju pre i posle, izgubila sam zauvek svoje vreme. 
Računaju ga samo oni koji ničega ne mogu da se sete 
i koji ništa ne mogu da zamisle."

Karlos Fuentes







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...