петак, 16. децембар 2016.

Moj izbor: Desanka Maksimović




BRANKOVINA

Kad pogledala budem jedanput s neba
na lisna brankovinska sela,
učiniće mi se gde stoji seoska zelena zdela
i u njoj njive crnice,
kao kriške seljačkog hleba.

Učiniće mi se gde na dnu zdele
zru pregršti ranih višanja,
to će krovovi rumeni viriti iz granja,
i zabeleće se groblje navrh brega,
kao da su golubice sele.

I u dubinama sto se poda mnom gube
ugledaću grumen suvog zlata
i nisku starinskih svadbenih dukata,
to na crkvi zračno biće kube
i uzrela polja žitnog vlata.



***

PESMA ZA MENE PESMA ZA TEBE



Potrebno mi je mnogo sunca, 
i to i noću, jedno da me susreće, 
jedno da za mnom svetlost baca, 
u ponoru jedno dubokom, 
jedno da nosim u ruci 
kad od jada ne vidim prst pred sobom. 

Potrebno mi je mnogo nežnosti, 
i to svakog dana, i mnogo od milošte reći: 
potrebno mi je primirje
između srca i sećanja 
između neba 
i bola koji pred njim kleči. 

Potrebna su mi 
dobrodošlicom ozarena 
lica mnoga, 
i to svakog trena, 
potreban mi prijatelj 
i to što veći, 
potrebni su mi 
mostovi viseći 
preko mržnje,
preko nesporazuma 
nepremostivoga.





Nadežda Petrović




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...