петак, 4. новембар 2016.

Moj izbor: Djura Jakšić

Đura Jakšić (Devojka u plavom 1856.)



ZAŠTO ME . . .
 
Zašto me ne ljubiš, 
mog života raju? 
Bez ljubavi časi 
što da propadaju?
 
Zašto noći čarne 
u samoći stojiš? 
Što grudi nemarne 
sa studenju gojiš?
 
Potamneće lice 
i te oči crne; 
ohladneće srce, 
kad zima nagrne.
 
Sve tvoje lepote, 
miline i slasti, 
sve što srce hote, 
dostaće propasti.
 
Pa zato ne gubi 
svog proleća dane: 
već me grli, ljubi, 
dok nas ne sahrane.
 
1856.



KROZ PONOĆ . . .

Kroz ponoć nemu i gusto granje 
Vidi se zvezda tiho treptanje, 
Čuje se srca silno kucanje; — 
O, lakše samo kroz gusto granje!

Tu blizu potok daljinu para, 
Tu se na cveću cveće odmara, 
Tu mene čeka ašikovanje; — 
O, lakše samo kroz gusto granje!

Pašću, umreću, duša mi gore, 
Rastopiće me do bele zore, 
Kô grudu snega vrelo sunčanje; — 
O, lakše, lakše kroz gusto granje!


1962

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...