среда, 20. октобар 2021.

Moj izbor: Robert Frost


Apsolutno najveći američki pesnik dvadesetog veka. Osvojio je četiri Pulicerove nagrade, dodeljeno mu je 40 počasnih doktorata, između ostalog i sa Harvarda, Oksforda, Kembridža i Prinstona. Jedan od onih koji je zaslužio da dobije Nobelovu nagradu za svoj doprinos književnosti. A nije..




PUT KOJIM NISAM POŠAO


U žutoj šumi račvala se puta dva,

Tužan što ne mogu na obje strane

Jer putovah sam, stajao sam dugo

I gledao dokle mi pogled seže

Kako jedan nestade u gustome grmlju;

I onda krenuh drugim, onim pravim,

Možda sam upravo tim putem trebao poći,

Obraslog travom što čeka nove korake

I mada sam znao, ako ne pođem tuda,

Koračat ću ipak uvijek istim putem,

A toga su jutra oba puta bila prava

Prekrivena lišćem nedirnutim, mirnim.

Da, išao sam prvim još cijeloga dana!

Ali svi mi znamo da staze nas nose,

I ta sjenka sumnje stalno mi je govorila da se vratim nazad.

Ovo ću jednom s uzdahom reći,

Negdje nakon mnogo dugih godina;

U šumi račvala se puta dva, a ja-

Krenuh onim kojim se rjeđe išlo,

I nakon toga ništa nije bilo kao prije.


 ПУТ КА СЕБИ


Хтео бих, магле разлистале мрак

да ми није само прости зрак.

Хтео бих да ово шумско бивство

дојави дубље честито тајанство.


И ако некуд одем, задахнут,

биће то стазе неприметне пут.

Не куд већина тегли терет свој,

кад шине или песак заспе зној.


Не, ако за мном и открије траг,

једанпут, неко, мио ми и драг.

Видеће кад зађе путевима сене,

да већих промена нема код мене.


Утврдих јаче тек, вером и сном,

оно што држах и пред истином.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...