понедељак, 3. октобар 2016.

Moj izbor: Sergej Jesenjin


Na današnji dan rodjen je ruski pesnik, Sergej Jesenjin.



KAPLJICE

Kapljice biserne, kapljice prekrasne, kako ste lepe uz zlaćani sjaj, i tužne kako ste, s jeseni prekasne, na crnom prozoru, uz vetra laj. Veseli ljudi, dok ne znate stradanja, kako ste drugima veliki tad, i kako jadni ste u mraku padanja, niko vam ne može smiriti jad. Kapljice jesenje, kako vi sputate i teškim tugama duši naudite, klizite tijano, oknima lutate, kao za veselim nečim da žudite. O, ljudi nesrećni, bolom ubijeni, s tugom u duši, dok vek svoj trajete. Često dozivate, kao opijeni, minule časove u koje stajete.
*
Ne, ne krši ruke, ne, osmeh ne krivi, 
Za drugu, ne za te, moja ljubav živi. 
Ti slutiš i sama, ti znadeš zacelo 
Da me nije srce do tebe dovelo. 
Kraj prozora tvoga, bez brige za sutra, 
Prohte mi se prosto da virnem unutra. 

(1925) 

*
Bluza kao nebo. Oči što se plave. 
Odgovorih dragoj bez istine prave. 

Pitala me draga:"Da li sneg to veje? 
Raspremiću krevet, peć neka se greje." 

Odgovorih dragoj:"Sad sa nebesa 
neko s krošnji cvetnih belo cveće stresa. 

Ti raspremi krevet, peć neka se greje. 
U srcu bez tebe vejavica veje." 

(1925) 


***
Moj, prijatelju mene više nema,
Al nisam samo zemlja, samo trava,
Jer knjiga ta, što držiš je u ruci,
Samo je dio mene koji spava.
I ko je čita u život je budi.
Probudi me, i bit ću tvoja java.


***

Život vam je - varka s toplom čamom. Zato će nas uvek opčiniti s nova. Jer nam svojom grubom rukom samo Piše kobno sudbonosna slova... Ali ipak, progonjen i gažen, Sa osmehom što ga zora dala, Ja ne zemlji voljenoj, sav blažen, Tom životu za sve kažem hvala...



Vladimir Kush




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...