петак, 3. април 2020.

MOJ IZBOR: Branko Miljković

Rekoh onomad , dokle god bude trajao korona karantin, svako veče ću postavljati po jednu pesmu. Branko je iznimka. Uvek.


                        PESNIK
      On poznaje sve puteve i vetrove,
      vetrove i njihove vrtove,
      vrtove u kojima rastu reči
      i puteve od reči do nade.

      Odnese ga put niz svet,
      odnese ga đavo među reči,
      da se udvara svojoj vlastitoj senci,
      da peva u lažnom vrtu:

      trice i kučinu svoje čarobne mesečine,
      pseću ružu i svoju gadljivost,
      da oslepljuje predeo izvađen iz tuđeg oka,
      da vrati noć u ime nežnosti.  

      ***

      RASPORED REČI 

      Plod neumoljen vidom slep
      Dozivanje zdravca pokoj i san
      Vek njiše se peskom i sen
      Padom i harfom probuđen slap
      Isceljen zabludom pretvoren u kip

      Javu kad zbuni pesnik i mag
      Krije početak tajnu i mig
      Od jezera dublja stoji kap

      Poverene boli dostojan stih
      Marljivim zaboravom izmenjen lik
      Veni u gromu kasna za lek
      Prognane šume gde nogom stah.

      ***

      Ne, više nije važno šta ću reći.
      Već beše sve to nekad ko zna kad
      u nekom snu il nekoj čudnoj reči.
      Ja posle sna tog ne znam kuda sad.

      Ti, snu moj, moje tamno podne, sen
      zar svedok predela nestvarnih ja
      za svet od tople gline umešen!
      Kuda da odem posle ovog sna.

      ***

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...