уторак, 7. август 2018.

Moj izbor: Karl Ruis Safon, Zatočenik nebesa

Senka vetra, Zatočenik nebesa, Igra andjela.. Tim redosledom treba čitati ovaj serijal o Groblju zaboravljenih knjiga. Ja sam Zatočenika čitala na kraju i moram priznati da sam malo razočarana. Obična, pitka, lako čitljiva priča koja se ne može ni porediti sa Senkom vetra i Igrom anđela.





Ima vremena i mesta u kojima je časnije biti niko nego biti neko.

Dobar lažov zna da je najdelotvornija laž uvek istina iz koje je izvađen ključni deo.

Muškarci su takvi, kao muškatle. Kada ti se učini da su za bacanje, oni ožive.

Muškarci su kao kestenje koje ti prodaju na ulici: kada ih kupiš, svi su vrući i lepo mirišu, ali kad ih izvadiš iz fišeka, odmah se ohlade i shvatiš da je većina trula iznutra.

Ljudi sitnih duša uvek pokušavaju da unize druge

 Sve je lažno na ovom svetu, mladiću. Sve osim novca.

Mantija ne čini popa

- Čovek se ponekad umori od bežanja - reče Fermin. - Svet je vrlo mali kada nemaš kuda da odeš.

Vaša dobra vera govori mnogo više o vama nego o meni.

Lud je onaj ko sebe smatra razumnim i veruje da su nedotupavci drugačiji  od  njega.

Takva su vremena, ima mnogo mutne vode i ponekad pravednici stradaju umesto grešnika. To je cena  nacionalnog preporoda.

Budućnost  se ne želi, ona se zaslužuje

Novine su, kao i uvek, izbegavale stvarnost kao da im život od toga zavisi, i možda su bile u pravu. Sve je u toj vesti zaudaralo na polovične istine i prećutane pojedinosti.

 Da li ste vi Bog ili đavo? - jednom ga je upitao samrtnik. Nepoznati je slegnuo ramenima i razmotrio pitanje. - Pomalo i od jednog i od drugog - konačno je odgovorio. - Ja sam u načelu ateista - obavestio
  ga je pacijent.Iako u stvari imam mnogo vere.
    - Kao mnogi.
... Za razliku od vas, Fermine, ja jesam vernik, ali više nemam vere.

Duga tišina između njih bila im je jedino društvo, pored dobovanja kiše i eha grmljavine koja se udaljavala dok se vetar stišavao.

 Hoćete li da mi se ispovedite? - odjednom upita pop. - Sada bez šale. - Nemojte se ljutiti, ali ja u te stvari ne mogu da poverujem…
- Ali možda Bog veruje u vas.
  -Sumnjam.
- Nije potrebno da verujete u Boga da biste se ispovedili. To je između vas i vaše savesti. Šta možete da izgubite?







  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...